woensdag 5 september 2012

Progress on the kitchen !

Na een korte radiostilte zijn we hier terug met 2 updates (een van mijzelven en een van mijn tedere toekomstige eega later deze avond). We hebben echter niet stilgezeten. Afgezien van een razende drukte op het werk, hoog bezoek dit weekend, en een darm-buik-keel-griepje, hebben we flink doorgezet in het huisje. 

Vooraleerst moest. die. keuken. weg. Of ik zou omver vallen. Alzodus haalden we die oven daaruit, die kookplaat, die kastdeurtjes en die lades. Kit losgesneden en het tafelblad eruit gehoffen. Jaja, zo makkelijk gaat dat, een keuken demonteren. Zie eens naar dat gezicht hieronder; alsof het niets is !

Even keukenblad optillen
 Daarnet werd, met even min moeite die hele keuken opzij geschoven om verder uiteen te stampen *humhum* netjes uit elkaar te vijzen en te sorteren. Laat het gezicht je niet misleiden, dat weegt niks meer als alles daaruit is *humhum*
Ogenblikje schat, even de keuken aan de kant doen !
 Na heel veel ge-vijs en ge-sorteer (ik lach er heus niet mee, we zijn hier streng op het afval sorteren!) zag het er nog zo uit :


Iemand een kwartje keuken ? 
En helemaal aan het einde van mijn krachten, ziet u : een lege muur. Aanschouw :

Ziet er niet meer uit als een keuken, toch? 

Als we heel eerlijk zijn, is dit al door 2 mensen aanschouwd : mijn ex-collega Richard die ik afgelopen donderdagavond betrapte op een toertje joggen door mijn allerlieftalligste Matadi-wijk (heel fijn je nog eens te zien Richard !), ook een trouwe lezer van de blog, en die ik prompt verblijde met een tour-of-the-house; alsook dus een kraaknieuwe blik op deze keuken-die-er-niet-meer-is. Het hoog bezoek van afgelopen weekend heeft op zaterdagochtend heeft zelfs een kleine progress mogen maken aan de fiances die nog aan de muur kleefden : Doctorandus S.V. (neen, niet mijzelven) keurde het allemaal goed ! Voor de niet-ingewijden onder jullie : mijn zusjelief kwam op bezoek gezien zij, schaam-op-haar, het huis zelfs nog niet gezien had. Studies gaan voor y'all !!

Terwijl ik met al dit wraakzuchtige afbraak-werk bezig ben in de keuken, is mijn toekomstige bezig met het plafond af te breken in de living (welja, op deze foto's toch, nu issie aan 't afwassen :p). Eerst werden vakkundig de zijlatjes afgebroken, zodat de middenstukken makkelijk zouden naar beneden komen.  

Netjes voorbereidend werk. 
Waarop meteen daarna, na een kleine tik tegen een plankje, prompt, helaas -of is het gelukkig?- drie kwart van heel dat plafond naar beneden kwam gedenderd. Tand-groef iemand? Enfin, niemand stond eronder, behalve een klein stukje van Peter zijn arme pols, maar die heeft 't overleefd zonder al te veel kleerscheuren. 

En toen zaten we plots al zo ver !
 Excuses alvast voor deze volgende foto's (en de vorige ook al een beetje), de lens van de camera had last van regendruppels (of kleine stofdeeltjes?) waardoor het geheel er een beetje wazig uitziet. Neen je hebt niet te veel wijn op; it IS the screen !


Plankjes rapen
 En we eindigen op een schone noot : achter al dat vals plafond (die trouwens gehandtekend, gesigneerd en gedateerd was door de vorige eigenaar, Pascal & Pascale what-are-the-odds) zat deze beauty verstopt :


Allemaal in koor : mooooooooi


*** UPDATE***

Op vraag van velen onder jullie, komen hier de foto's van het hoog bezoek van Doctorandus S
Zal ik even vakkundig die spin verwijderen? *splat*

Let vooral op het zeer geconcentreerde fronsje !

"Ik vind dit een LEUK spelletje!"

Even vakkundig deze vieze groene plaat verwijderen..

...die blijkbaar nogal goed vasthangt...

Ta-daaaaaaaaa ! ("See, I helped!" -Yes, you did Sannie!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten