zondag 23 september 2012

De avonturen van Peter en Sil

Ondertussen gaan de avonturen voort. Zaterdagochtend de auto ingeladen met een heleboel plankjes vals plafond en nog wat andere rommel die uit de kelder van het appartement was meegekomen. Peter had het appartement overgenomen van een vriend, die het ook van een vriend had, die dan allebei naar het buitenland vertrokken zijn voor hun werk. Conclusie : de kelder was al ongeveer tien jaar nooit meer echt leeg-leeg geweest. We hebben er wel al twee nog ingepakte mooie ikea lampen uitgehaald, maar we sorteren dus door andermans rommel, en das wel vervelend. Met de auto volgeladen naar De Grauwmeer en dan meteen terug een nieuwe lading halen in het huisje, deze keer oud ijzer. Dit voeren we naar H&D in Tienen, die ons zoals beloofd een handje euro's toestoppen voor ons oud ijzer. Bij de terugkomst aan het appartement haal ik nog wat spullen uit de auto, en ik hoor precies een sissend geluid. Na een korte inspectie steekt er een stuk ijzer dwars door onze band. Aan de ene kant erin, en ongeveer 5 cm verder er weer uit. Damn. We haasten ons naar het dichtstbijzijnde tankstation om wat lucht bij te pompen (er staat nog 0.5 bar op) en dan naar de Midas. Niet te repareren. Damn. Dat handjevol geld van H&D is plots, in vergelijking met de kosten, ietwat minder aantrekkelijk geworden.  Damn. Rest van onze zaterdag gaat in mineur voorbij met een subzero humeur. 

Zondagmorgen gaan we met nieuwe, frisse moed de tuin aanpakken. Peter snoeit de klimop-haag die onze tuin scheidt van die van Margrietje, alsook de haag aan de straatkant. Intussen oogst ik verder alle druiven die nog aan de druivelaar hangen (dat zijn er nog steeds en alweer een héééleboel) en haal ik mij een crazy idea in mijn hoofd. Ik wil een stukje verhard "terras" maken naast onze "bloembak". Graven maar dus, en tegels aansleuren van achterin de tuin waar ze opgestapeld liggen. Aanschouw het harde werk van Peter:

Tegeltjes 1 & 2 blijven liggen, N° 3 wordt er vakkundig naast gelegd

Netjes nivelleren met de vlakke hand

Tegeltje neerleggen ..

En vast kloppen

Men herhale een paar keer

En men heeft een net stukje terras voor het neerzetten van de groenbak !

Daarna haal ik mij nog wat in mijn hoofd. Gezien we volgende zaterdag met vier man kruiwagens puin af en aan zullen lopen naar het tuinpoortje, leek het mij wel handig om daar eens de grond helemaal effen te leggen. Na het verwijderen van het vijvertje was dat al min of meer gelukt, maar nu ook niet om "u" tegen te zeggen. We gaan dus aan de slag, halen er zelfs terug een treinbils bij, en eindigen met een mooi vlak stukje tuin. Gelukkig maar. 

Even kijken hoe dat er dan zou uitzien

Netjes afmeten waar de treinbils moet komen

Wat weegt dat veel ! Gelukkig ben ik sterk !

Opgepast daar komtie

Zie zo. Daarna nog wat wrikken, wriemelen, duwen en trekken, en ie ligt op z'n plaats. 

Daarna de grond netjes nivelleren met een rei (alweer een nieuw woord geleerd!)

Even inspecteren of dat er wel goed uitziet...

Het teveel aan aarde gaat op een hoopje

Nog een laatste beetje scheppen
Tadaaaaaaa !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten