donderdag 20 november 2014

Badkamer

We hebben wat achterstand in te halen van werkjes die al lang geleden gebeurd zijn maar nog niet op de blog verschenen zijn. Onze badkamer zag er nog steeds uit zoals bij de verhuis: groene gyproc met vegen finisher op de naden. Ook de afzuiging van onze ventilatie had nog steeds geen 'dekseltje' gekregen en stak gewoon uit het plafond (zie onderstaande foto). Nadat onze douche eindelijk operationeel was, hebben we ons er begin februari dan eindelijk eens aan gezet om onze badkamer te verven! 

Beginsituatie: groene, watervaste gyproc.

Primer

Ook het kleine strookje boven de douchetegels krijgt een laagje

Alles netjes afgeschuurd en afgestoft
We hebben ervoor gekozen om zowel de muren als het plafond in hetzelfde kleur te verven. Het is een vrij kleine ruimte, en ons leek het beter om alles in eenzelfde kleur te doen. De kleur die we uiteindelijk gekozen hebben, slaat iets geler uit dan we hadden gewild / verwacht. Men weze gewaarschuwd: "parelwit" is dus toch niet zo wit! Maar het is proper, netjes, en past wel bij de algehele sfeer die ik wou in de badkamer, dus op zich nog niet zo verkeerd.  


Plafond verven

De gele kleur van parelwit!

Dat moet leuk zijn precies, incutten rond de chauffage-beugels ...

Ik draag mijn steentje bij met alle hoekjes en kantjes te doen met de borstel...

... terwijl Peter alles 'rolt'

Ook het kleine stukje douchemuur neem ik voor mijn rekening
Om het 'spa'-gehalte van onze badkamer nog een level hoger te brengen, kiezen we voor een spatwandje rondomrond ons houten badkamermeubel. We rijden naar de Celis, huisleverancier, en kiezen in 1-2-3 een bleek (wit/beige) vierkant steentje uit, die we op velletjes van 40 x 40 kopen. Dit is precies de afmeting die we hebben tussen meubel en vensterbank dus weinig prutswerk! De beste verbouwer is er een die goed op voorhand nadenkt en plant, ammiright?


Voorbereidende werkjes

Eerste netje stenen ligt klaar!

Goed gevorderd al!

De man die alles kan ! 

Bijna klaar! 
Daarna moesten de mini tegeltjes alleen nog maar worden ingewassen (met hetzelfde voegsel trouwens als de douchetegels).


Eerst properkes alles afgeplakt (zie roze streep), en het badkamermeubel effenaan afdekken

Materiaal: een lange houten lat met een rubbere kantje aan

Het begint er op te lijken hé?

Ziet dat blinken!
Ondertussen ben ik ook druk aan het werk met mijn eigen 'projectje' in de badkamer. Ik wou heel graag een accentmuur maken met verf en een stencil. Ik vond nergens mijn goesting van patroontje, dus heb ik er zelf een uitgesneden uit een placemat met een exacto mesje. 


Eigenhandig gemaakt chevron-stencil
Hier een sneak peek, want er is intussen nog wat extra aangepast, en het geheel moet ook nog wat worden opgefleurd vooraleer de "na"-foto's kunnen komen (en dat is niet omdat het nog niet af is hoor...! Neeeuuuuh!). To be continued!

2 opmerkingen:

  1. Wij kozen voor een badkamer op maat. We vonden het dan ook belangrijk dat alles tot in de puntjes klopte. Het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen