woensdag 12 maart 2014

Iedereen mystery shopper - Deel II (helaas...)

Wij dachten dat we in "familiebedrijf, gevestigd in Aarschot, dat in 55 jaar uitgroeide van een klein familiebedrijf tot een zeskoppig team van vaklui met aan het hoofd staan twee broers met een passie voor schrijnwerk" met "echt maatwerk tegen betaalbare prijzen" onze match gevonden hadden om ons parket, deuren en vestiairekast (in onze inkomhal) te laten maken. Dat bleek helaas maar schone schijn te zijn. Remember mijn post over rozengeur en maneschijn van a while back alsook Deel I? Dit is er weer zo een. En je weet dat we the good, the bad and the ugly delen met jullie. Cuz it is getting ugly. 

Een paar maanden geleden (en nu ik dit schrijf, valt mijnen euro dat het eigenlijk toen al mis ging)... Met 'een paar maanden geleden' bedoel ik: vorig jaar, in 2013, vér voor de kerstvakantie. Toen gingen we voor het eerst op bezoek in dit eerder vermeld bedrijf. Ik had mijn mailtjes gemaakt en uitgestuurd om een vestiairekast op maat te laten maken (aangezien dat niet al te goeikoop is, vergelijken wij graag prijzen. Dat zijn onze zuurverdiende centjes en ne mens zou dom zijn om met een eerste voorstel en een alleenstaande offerte, zonder te checken of deze marktconform is, in zee te gaan. Aankooplessen one oh one). De mensen die "hun kasten kennen" maakten ons een redelijk goei voorstel, maar aan hun (flimsy) kast kon onze glazen deur niet vasthangen. En wij willen die graag in een bepaalde richting kunnen opdraaien. 't Is te zeggen, naar de living, en niet terug naar straat. Dus dat was een no-go. Andere optie was bovenvermeld bedrijf. Op mijn mail kreeg ik geen antwoord. Dan maar bellen, jaja ik heb het gezien, maar ik was in verlof, ziet ge, maar ik kijk er nu meteen naar. Nog een keer bellen, aja dat waarde gij die al ne keer gebeld had, sorry 't was druk, maar dan leggen we maar meteen een afspraak vast hé. Goed, dacht ik (verkeerdelijk). 

Afspraak ging goed, offerte kwam snel, we maakten een nieuwe afspraak om alles goed te kunnen doorspreken. We hadden intussen beslist om ook ons parket en onze binnendeuren bij hen te bestellen. De Koen maakte namelijk in eerste instantie ne goeien indruk, weetgewel, ne schoone jongen, vlotte praat, weet waar hij mee bezig is. Die tweede afspraak viel bij nader inzien eigenlijk redelijk in 't water. Meneer was een kwartier te laat. Me no likey. Maar soit, we vragen om een uitbreiding van onze offerte, en onze afspraak duurt iets langer dan we (en hij ook) voorzien hadden, en de volgende klant staat al klaar. Ik excuseer mij hiervoor, de Koen is vrij begripvol en zegt dat hij dan ook wel te laat was dus dat het geen erg is. Daarna worden wij vrij snel buitengebonjourd, en wachten af op onze vernieuwde, volledigde offerte. En die komt maar niet. Na wat gebel en gemail en de uitleg (smoes?): ik ben ziek geweest. Daarna komt het (echte?) verdict "ik ben jullie dossier kwijt". Dank voor de eerlijkheid, maar daar zijn we niks mee. We geven een en ander van extra uitleg om de gaatjes te vullen, de offerte komt, en we geven uiteindelijk ons akkoord na nog wat van de prijs te hebben afgedaan (het is uiteindelijk een redelijk bedrag, en een projectkorting staat hier mijns inziens niet verkeerd. Vragen staat vrij). Na ons akkoord duurt het uiteindelijk nog enkele telefoontjes "jaja, ik heb het doorgegeven hoor" en drie weken tot een van de twee bazen komt opmeten. En daar gaat het mis. 

't Was voor een kast? 
En drie deuren zeker? 
Ah, en tot waar komt die kast? 
Hebt ge daar geen plan van?

De mens is niet voorbereid. En daarmee bedoel ik écht niet: hij had geen idee wat hij hier kwam doen. Een klant van 10k, en niet weten wat voor kast er komt. 

De situatie is altijd anders dan op het plan, mevrouw. 

Reden te meer om te zorgen dat ge uw eigen gemaakt plan, dat overigens confidentieel is gemaakt door het bedrijf en daarom niet door de klant mag worden meegenomen uit de winkel, zout meebrengen naar een opmeting, denk ik dan. Toch? 

De Koen was niet op kantoor vandaag. 

Als de toonzaal elke maandag gesloten is, en onze opmeting is op een maandag (een datum die we overigens niet zelf hebben voorgesteld) dan ware het opportuun voor beide partijen om het plan op vrijdag al bij de Koen op te vragen? 

Meneer, u bent niet voorbereid. 

Om dan op woensdag een brief te krijgen, waarin ons wordt gemeld dat de negatieve houding van mevrouw niet wordt geapprecieerd, en dat bij deze uw order geannuleerd werd. 

Dan vraag ik mij af hoe groot uw ego is. 

Update: na grote vraag kan u per mail (uiteraard) de naam van dit te mijden familiebedrijf uit Aarschot in uw mailbox ontvangen. 't Is maar een woord. Wij verbouwers, wij helpen elkaar.

Update 2: Geen zorgen, w hebben al drie andere bedrijven klaarstaan om onze kast, deuren en parket (drie verschillende aannemers) voor hun rekening te nemen. Helaas met een andere timing. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten